Concrete Angel

Hej.

Idag har varit en trött dag, jag tror att det är helgen som har kommit ikapp mig, att sätta klockan och gå upp och jobba både lördag och söndag är jobbigare än man tror och jag är förvånad över att tröttheten kommer först nu. Men det är ju bra också för imorgon är det fredag och på lördag ska jag sova lääänge.
I vanliga fall brukar jag passa mig noga för att lägga mig och 'vila' på eftermiddagen om jag är trött, därför att jag vet att jag somnar och så somnar jag aldrig på kvällen. Men ikväll ska jag ut och äta på restaurang med jobbet (låter inte det som ganska många vuxenpoäng eller? =P ) så jag kom fram till att jag borde vila lite så att jag kan vara glad och trevlig ikväll. Alltså satte jag på Last.fm på Dixie Chicks radio och la mig till rätta på sängen, väldigt skönt! Så kom då, som det gör på last.fm, lite andra artister och bland annat Martina McBride med låten Concrete Angel och det var så lustigt för det är en typisk sådan låt som jag känner igen från när jag var liten, jag kan gå runt och sjunga bara några få ord ur den utan att egentligen ha en aning om vad det är för låt, så kom den upp på Last.fm och när jag då lyssnade på den och förstod så tyckte jag att den var riktigt fin, lite hemst och sorglig men ändå fin. Så jag tänkte att jag kunde ju ta och dela med mig.

Dagens låt heter alltså Concrete Angel. Vad tycks?
 

/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0