Tappat något?

Hej igen.

Ja nog har jag tappat något alltid! Jag kan ju fan inte plugga längre! För ett år sedan var jag fett grym, då kunde jag liksom bestämma mig för att skriva en uppsats eller plugga till ett prov, och så gjorde jag det. Jag kunde verkligen fokusera. Nu förtiden så är jag fett sämst! Vi hade svenska prov i litteraturhistoria i torsdags och jag hade pluggat i typ en timme max, fast jag visste mycket väl att jag missat hela repetitionen och inte hade en aning om någonting, ändå pallade jag inte göra något åt det...
Nu sitter jag med MEP på halsen, mep är ett europeiskt politiskt rollspel som jag har ansökt om att få vara med i, jag har alltså själv valt det och jag vet att jag egentligen tycker att det är kul. Men nu ska jag skriva en resulotion om jämnställdhet till på fredag och det finns inga ursäkter för att inte vara klar eftersom det är flera skolor inblandade och massa organisationsarbete med möten och grejer. Så åkte jag alltså på att jobba hela helgen, när jag annars hade tänkt sätta igång, och därför måste jag skriva den nu i veckan och hade tänkt börja idag. Det är bara det att jag helt enkelt inte orkar sätta igång. Jag kom så långt som att jag tog ner de få papper jag har och satte igång datorn, sen började jag blogga och hjälpa lillasyster med åk 7-matte istället... Inte bra!
Det dummaste med det hela är att jag hittils har överlevt på det här kortsiktiga och oplanerade sättet, på något sätt lyckas jag iallafall i slutänden, men jag är inte dum egentligen och visst inser jag att snålskjuts på tidigare meriter bara fungerar en gång, sen måste man helt enkelt bara se till att faktiskt prestera och hur väl jag än vet det så fortsätter jag förlita mig på att jag i slutenden kommer lösa allt på ett eller annat sätt... Men det är så dumt så dumt och det retar gallfeber på mig, samtidigt som jag inte gör något åt det!!

SKÄRPNING EMELIE!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0