Martin Stenmarck

Martin Stenmarck har verkligen gått och blivit så fantastiskt bra! Från lite halvtramsiga meningslösa låtar som Las Vegas, som blev ett ganska stort frågetecken i Melodifestivalen 2005 till fantastiska låtar som sjumilakliv och 100 år från nu.
De här låtarna och flera andra också från hans senare album är verkligen bra! De känns verkligen äkta, som om han tagit ett steg tillbaka och vågat satsa. För det känns som om den fega vägen att ta sig fram är genom billiga radiodängor som bara ska ha en klatschig refräng, men när man satsar på riktigt, då vågar man göra de där djupa låtarna som tål att man verkligen lyssnar på dem. 
Något grymt bra som Martin gjorde redan 2002 var den svenska rösten till Spirit i den tecknade filmen Spirit. Orginalet på engelska framförs av en sådan dunderstjärna som Bryan Adams men Martin är verkligen precis lika bra! Det är sjukt bra och även om man inte skulle tycka om tecknad barnfilm, vilket jag gör, så tror jag att man kan uppskatta musiken, för den är verkligen bra och jag kommer ihåg vad Bryan sa i extramaterialet; att han blev tillsagd att verkligen hålla det enkelt, eftersom det ju inte var en radiolåt som skulle ha massa konstiga effekter utan ett filmsoundtrack, och här är det verkligen så vackert enkelt både på engelska och svenska.
Jag känner mig riktigt stolt över att ha en sådan artist som Martin här i Sverige.



/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0