Katie Melua

Hej.

Idag tänkte jag dela med mig av en gammal goding vid namn Katie Melua. Henne hittade jag faktiskt helt själv på det gamla goda sättet i en skivaffär i västermalmsgallerian. Jag leatede present till min mamma och hennes skiva Piece by Piece hade just släppts så jag lyssnade lite på den och gillade den. Det bästa med det hela är att de hade satt upp affischer på disken och jag tycket de var så fina och hon var så bra så jag frågade helt enkelt om de råkade ha en affisch över som jag kunde få. På det svarade expediten att de hade de inte men om jag ville kunde jag ta en av de som satt uppe! Det hela är ju ingen dundergrej direkt men det är ändå sådana små saker som kan lyfta hela dagen liksom. 
Dessvärre hade vi hennes skivor på cafét där jag jobbade förut och det har tyvärr lite förstört min relation med Katie nu på senare dagar, men innan dess har hon verkligen betytt väldigt mycket för mig under en lång tid och därför tänkte jag att det här inlägget kunde jag tillägna henne därför att en av hennes låtar råkar passa extra bra just idag. Dagens låt heter Sometimes When I'm Dreaming och finns på skivan Piece by Piece Bonus Edition.



/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0