Bryan Adams

Hej hej.

Dagens inlägg går till, the one and only; Bryan Adams! Det gör det därför att han är så himla underbar, ett bevis på hur en äkta artist håller medan de där söndermixade sexikonerna är på topp ena dagen och utkonkurerade nästa av någon ännu värre redigerad. Nej, det är killar som Bryan som klarar stormen.

Som jag nämnde i mitt inlägg om Martin Stenmarck så är det Bryan som sjunger i Spirit, en fantastisk film. Det är också Bryan som sjungen Everything I do, ledmotivet i Robin Hood The Prince of Thieves. Men filmmusiken är ju naturligtvis bara en bråkdel, vem kan inte texten till Summer of 69?

Jag har dessutom varit och sett honom live för ett par år sedan på hovet i Stockholm, det var grymt! Tyvärr satt vi ner, man ska ju helst stå upp men trots det så var det grymt bra, han hade så himla kul och det märktes verkligen! Så grymt proffsig som den killen är alltså!

Allmänt så är Bryan verkligen en fantastisk musiker som kan fånga känslor i sina låttexter på ett fruktansvärt bra sätt! Jag skulle kunna rabbla upp hur många låtar som helst som bara är gudomligt bra, men istället har jag valt ut dagens favorit och tänkte dela med mig av den. För er som i vanliga fall inte tänker vidare mycket på texter och budskap i låtar, gör det den här gången, för det är så annurlunda fångat.
Dagens låt heter alltså Run To You, njut!



/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0