Isle of Wight

Hejsan.

Jag tänkte att jag nu, sent om sidor, skulle ta och dela med mig lite av min vecka på Isle of Wight.
Under veckan gjorde vi vad folk gör mest, dvs. tog igen för allt prat vi missat, chillade med bra filmer, träffade Lovisas kompisar, gick i skolan (japp, jag var i skolan och låtsades intresserad under två kemilektioner : ) ), promenerade och åkte över till Sauthampton och gick på IKEA och shoppade. Ikea var skitkul! Lovisa var helt lyrisk över all svenskan, ja, tro det eller ej men alla de svenska namnen stod kvar på allt, hyllan robin, lådan fixat och allt vad de där sakerna heter. Lovisa berättade också att namngivningen av Ikeavarorna är betydligt mer komplicerad än den ser ut, det är nämligen noggranna kontroller av allt så att inte orden får en felaktig betydelse på något annat språk, det tyckte jag var ltie coolt. Shoppingen utspelade sig främst på det älskade Primark där allt är galet billigt med bra kvalité. En t-shirt köpte jag dock på en annan affär bara för att den var så grymt cool, Beatles med röda näsor ;) Den allra bästa filmen vi såg var klart Slumdog Millionaire som förståligt nog vunnit massa grymma priser.  

Under hela resan har jag såklart fotat mest hela tiden och ni ska inte tro att ni får ta del av alla foton, men några. ; )

  
  
  
  
  
  
  

Nej, nu är klockan mycket och jag ska hoppa i säng! Ha det bra!
/Emelie

Kommentarer
Postat av: Lovisa

aaah, va fint! tack sa mycket for att du kom, det var sjukt kul att traffa dig igen! alla som traffade dig tyckte du var jatte harlig ;)

2009-03-16 @ 11:48:34
Postat av: annelie

va? såg ni den filmen? var den bra? jag vill se den :D

england...ta mig dit!

2009-03-16 @ 18:24:56
URL: http://charmfulslave.blogg.se/
Postat av: Emelie

Yes yes, jag fick en chock när jag kom hem och pratade om massa filmer som fick ala andra att se ut som levande frågetecken. Vi är så efter i lilla Sverige :P

Lovisa, du får hälsa till dom att jag tycker dom var toppen också ;)

2009-03-16 @ 19:08:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0