Ingen Barbie för mig

Hej.

Nej någon barbie fick jag aldrig se idag tyvärr. Jag hade verkligen tänkt ta ut rast (värd 55 kr!) bara för att få se min barndomskärlek på riktigt. Dock var det en del folk på stan idag och jag jobbade med min chef så hon gick igenom sortimentet på mig under all "ledig" tid, det var iförsig väldigt bra, det käns bra att ha en hum om allt iallafall, så man slipper känna sig efterbliven när man bemöter kunder... Dessutom var jag fett grym idag, lämpligt när chefen ser på, och kunde svara och visa massa bra grejer om alla möjliga barvagnar! Bra va? :P

Men barbie fick jag inte se, det var lite hårt. Så jag har inte några fina bilder alls att lägga upp men tänkte istället bjuda på en dikt. Dikten har inget namn men är komponerad av mig och David i min klass under en egelskalektion. Uppgiften gick ut på att skriva femton engelska ord, precis vilka som helst på femton lappar, och skicka de femton lapparna plus en tom till personen bredvid och sedan använda sig av 30 ord och två tomma lapparna där man fick placera in ett fritt ord, och av detta skapa en dikt. Jag och David fick då mina och Annelies ord och jag tycker faktiskt att det blev riktigt vackert, så därför har jag sparat det. Såhär blev det:

Many cheep words ring empty away,
but silent thoughts seize the ocean.
Time remember silverstars on black sky. 
I loose count of curly sheep at night,
envying your ambition.
Comprehend.
Done.


/Emelie



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0