Hemma igen

Hej hej.

Jahapp, nu är jag alltså hemma igen och livet går tillbaka till vardagen med plugg, prov och tidiga mornar... Halvkul.
Först tänkte jag på det med den vanliga frasen "back to reality", men så kom jag att tänka på en låt av John Mayer som värkligen lättar upp vardagen, låter heter No Such Thing, eller Real World, och den inehåller verkligen en vettig poäng. Det är lite som Carpe Diem, fånga dagen. Jag råkar vara ett väldigt stort fan av den, vad ska man kalla det, livsfilosofin? Att man verkligen ska försöka ta vara på varje dag. Det ända med det är att jag lätt blir lite bitter också därför att det är så jävla orealistisk! Vadå fånga dagen, när ska man ha tid med det liksom? 5 minuter mellan matten och kemin? Knappast. Nja, så även om det är en fin tanke har jag börjat ta lite avstånd från den på senare dagar, men jag har alltså nu återfunnit budskapet i en mer realistisk och sund version i den här låttexten med meningar som, "I just found out there's no suck thing as the real world, it's just a lie we have to rise above." Fint, inte sant?
Här har vi det älskade youtube med hela låten, lyssna noga på texten.



/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0