Confessions of a Shopahollic

Hej hej.

Ja, igår var vi alltså på premiären av Confessions of a Shopahollic. Jag måste säga att den tyngsta känslan är besvikelse, tyvärr. Filmen i sig var visserligen rolig och det var såklart jättehärlig stämmning i salongen. Men som ett stort fan av boken är jag ändå väldigt besvken. När det kommer till handligen var det nämligen knappt en enda siffra rätt jämfört med boken! Det var liksom som om de bara gjort ett fritt hopkok av de viktigaste händelserna och namnen i de två första böckerna och sen blev det som det blev. Det är inte en väldigt bra förklaring, men det är det närmaste jag kan komma på. Det blev liksom lite konstigt när jag som kan storyn mer eller mindre utantill hade allvarliga problem att hänga med...

För den som inte läst boken däremot var det säkert en toppenfilm, för den var rolig och alla satt och skrattade, jag med. Men jag tycker inte att den hörde något vidare ihop med boken. Så kontentan av detta är att jag vamt rekommenderar att man läser boken, kanske ser filmen också men framförallt att man läser boken! För den är grymt bra!

Seså, spring iväg och läs boken nu du som inte redan gjort det.
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0