090217

Yes Yes Yes! Effektiviteten är på topp idag alltså och allt bara funkar så bra :D Matteprov imorgon som jag borde plugga till men jag hade lite svårt att fokusera och nu måste jag ändå gå till tandläkaren om 20 minuter så då hinner jag ändå inte börja och kan skriva lite här istället ; D
Ja, idag har jag gjort massa bra saker, dels har jag köpt en mycket efterlängtad adapter så att jag äntligen kan ladda batteriet i min usaköpta kamera. Det är faktiskt en grym kamera som jag har fått på halsen tack vare min klumpighet för ett halvår sedan. Det är nämligen så att vi var i London med klassen och jag hade aldrig varit där förut så då ville jag gärna ha med mig en chyst kamera, min egen blev stulen i våras, och min söta kusin Karro litade på mig och lånade ut sin bruna skönhet till kamera. Så var ju allt bra med det förutom att jag mitt dumma nöt inte ville ha den i fodralet, för att då blir det så omständigt att fota, så jag tänkte att eftersom jag hade stora fickor på jeansen så kunde jag ju ha den där om jag bara hade den liksom. Ja det var ju bra, förutom att jag vid ett tillfälle råkade stoppa den i samma ficka som min mobil (en sån där sonyericsson w880 men små hårda knappar) så att det blev två riktigt grova repot tvärs över displayen! PINSAMT! Så det var ju inte annat att göra än att köpa en ny till karro, det rörde till lite i min plånbok men såhär i slutänden är jag naturligtvis glad för jag fick den repiga och jag hade aldrig orkat lägga 2000 på en kamera annars :P Det var ju bara det att hon hade köpt sin i USA så att man behövde en adapter för att ladda batteriet och någon sådan hade vi inte och jag har inte lyckats köpa någon. Men nu har det alltså blivit av ett halvår senare därför att jag ska till England igen och träffa Lovisa som flyttade dit i somras och då vill jag ju kunna fota! Så nu ska jag snart lägga upp lite olika snygga bilder här också tänkte jag.
Tack vare den här resan har jag dessutom fått anledning att köpa nya hörlurar, flera timmar på buss, flyg, buss och färja är ingen hit utan musik  :P Det bästa är att jag fick ett par riktigt bra från philips för under 100 kr på ClasOhlson!
Så det om det, nu måste jag verkligen rusa min väg!
Men först hinner jag slänga in en härlig vårbild från förra året som jag hittade när jag installerade kameraprogrammet.

Härlig va? På bilden är det min kära syster Mathilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0