Morgan Freeman

Hej hej.

Idag tänkte jag ägna mitt inägg åt en hyllning till den fantastiksa skådespelaren, the one and only: Morgan Freeman.
Har han någonsin gjort en dålig roll? Eller ens en bra roll i en dålig film? Jag vet att de filmer jag sett där han medverkat verkligen har haft de där lilla extra. Då pratar jag om t.ex. Prince of Thieves där Kevin Costner har huvudrollen som Robin Hood och Morgan är hans trogne förjeslagare. Jag har också sett honom i Batman, the dark knight. Och nu senast såg jag honom igår i Clint Eastwoods Million Dollar Baby, en riktigt bra film! Den är ganska långsam men riktigt rörande och tuff på samma gång när den handlar om en kvinna över 30 som vill bli proffsboxare, trots att iden är befängd. Absolut sevärd. Hur som helst, för att komma tillbaka till Mr. Freeman så är det häftigt hur han kan vara så stor trots att han faktiskt alltid tycks spela just "den trogne förljeslagaren". Han är liksom aldrig frontfiguren i sig men ändå en så viktig nyckelperson vart han än dyker upp. Trygg liksom.
Grymt bra helt enkelt!

Nu ska jag kila för robinson har börjat ;) Ha det fint!
/Emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0